belasting

Hier kun je nieuwe ideen plaatsen en verder ontwikkelen
Azivegu
Site Admin
Berichten: 94
Lid geworden op: 04-03-2014 16:42

Bericht door Azivegu » 24-03-2014 16:34

dat vind ik wel goed. Misschien niet alle gebouwen slopen (anders zal de stad eeuwig failliet zijn) en maar alleen gebouwen slopen die te veel dekking bieden. Bijvoorbeeld een stad heeft 50.000 inwoners, maar voor 60.000 inwoners aan politiebureaus (PB). Elk PB heeft ruimte voor 20.000 dus word er 1 PB gesloopt tegen 50% waarde. Dan hebben zij 10.000 in de min.

En een stad uit de spel verwijderen lijkt me te extreem. Misschien als het 3x achtereenvolgend failliet gaat dat het dan 1 seizoen lang uit de spel is terwijl het 'gesaneerd' word, daarna komt het terug.

DennisInch
Site Admin
Berichten: 108
Lid geworden op: 04-03-2014 15:36

Bericht door DennisInch » 24-03-2014 16:44

Met het saneren van een stad zit je dan wel met de spelers die bedrijven hebben in die stad. Wat ga je hier mee doen? En wie neemt dan de leiding over de stad.

Stel een stad gaat in het midden van het seizoen failliet. Wanneer komt de stad weer in het spel? ook weer midden in het seizoen of na 1,5 seizoen tijdens de seizoensupdate?

Het lijkt me ook een idee dat mensen met een hoofdkantoor buiten de failliet verklaarde stad tijdelijk niet met hun hk kunnen verhuizen naar die stad. En spelers kunnen ook niet reizen naar die stad toe. Alleen de spelers die met hun hk in hun stad zitten kunnen er blijven. Of moeten deze ook verplaatst worden naar een andere stad.

Een ander voorbeeld:
stel een stad gaat failliet voor de 3e keer op rij. in ronde 19 gaan ze failliet. vanaf dat moment kunnen andere spelers niet meer met hun hk verhuizen naar die stad. Ook reizen naar deze stad is niet mogelijk.
In ronde 29 en/of 30 worden alle spelers verplaatst naar een stad naar eigen keuze. Tijdens de seizoens update zal de stad naar de beginwaarden gezet worden. Daarna duurt het nog 15 speelronden voordat er weer spelers in deze stad mogen vestigen. In dit voor stuk zal de provincie tijdelijk het bestuur overnemen en blijft zitten tot er een nieuw bestuur is.

Azivegu
Site Admin
Berichten: 94
Lid geworden op: 04-03-2014 16:42

Bericht door Azivegu » 24-03-2014 17:05

misschien dat bedrijven hun HQ daar kunnen houden (zo kan de stad geld blijven verdienen) maar mogen het gratis verhuizen.
Bedrijven die in de stad staan kunnen blijven bestaan, maar maken geen inkomsten. Zij maken ook geen kosten, behalve salarissen. Een bedrijf opheven geeft je het volle waarde van terug (want de waarde zal niet dalen.
Reizen en sport evenementen (georganiseerd door spelers) moeten nog door kunnen en de opbrengsten daarvan gaan naar de stad.

De provincie bestuur neemt de bestuur over en moet zo nodig de stad op eigen benen proberen te krijgen. De heropening van de stad gaat dan in na minimaal 1 seizoen.
dus gaat een stad failliet in S13R29 (seizoen 13, ronde 29) dan gaat het niet in S14R01 open, maar S15R01.

Wanneer verklaren wij een stad failliet? Ik denk niet dat als de geld op is, dat het meteen failliet is. Misschien als het 9 ronden (3 weken) in de min staat? En een faillissement blijft 2 seizoenen hangen. Dus gaat een stad 3 keer failliet in 20 weken, dan neemt de provincie het over en word het opgeheven???

DennisInch
Site Admin
Berichten: 108
Lid geworden op: 04-03-2014 15:36

Bericht door DennisInch » 24-03-2014 17:13

Azivegu schreef:misschien dat bedrijven hun HQ daar kunnen houden (zo kan de stad geld blijven verdienen) maar mogen het gratis verhuizen.
Bedrijven die in de stad staan kunnen blijven bestaan, maar maken geen inkomsten. Zij maken ook geen kosten, behalve salarissen. Een bedrijf opheven geeft je het volle waarde van terug (want de waarde zal niet dalen.
Reizen en sport evenementen (georganiseerd door spelers) moeten nog door kunnen en de opbrengsten daarvan gaan naar de stad.

De provincie bestuur neemt de bestuur over en moet zo nodig de stad op eigen benen proberen te krijgen. De heropening van de stad gaat dan in na minimaal 1 seizoen.
dus gaat een stad failliet in S13R29 (seizoen 13, ronde 29) dan gaat het niet in S14R01 open, maar S15R01.

Wanneer verklaren wij een stad failliet? Ik denk niet dat als de geld op is, dat het meteen failliet is. Misschien als het 9 ronden (3 weken) in de min staat? En een faillissement blijft 2 seizoenen hangen. Dus gaat een stad 3 keer failliet in 20 weken, dan neemt de provincie het over en word het opgeheven???
Dit lijkt me wel een goed idee.

En dan nog iets. Hoe doen we dan de verkiezingen. dat de stad in de failliet mode staat.

Azivegu
Site Admin
Berichten: 94
Lid geworden op: 04-03-2014 16:42

Bericht door Azivegu » 24-03-2014 17:17

oei, goede vraag... Misschien blijft dan de provincie bestuur nog 1 seizoen aan de macht. Lijkt mij het meest eenvoudig, dan hoef je alleen de functie aan te wijzen dat de laatste BM het blijft.
Voor de andere functies lijkt het mij niet zo erg want het is de bedoeling dat die niet democratisch gekozen zijn. Dit geeft politiek meer dynamiek door een eigen kabinet samen te stellen

DennisInch
Site Admin
Berichten: 108
Lid geworden op: 04-03-2014 15:36

Bericht door DennisInch » 24-03-2014 17:21

Tijdens de failliet verklaring worden alle bestuurders ontslagen. Tijdens de volgende verkiezingen zal de burgermeester worde gekozen die zijn eigen kabinet dan kan samen stellen. Eventueel met een andere partij samen.

Azivegu
Site Admin
Berichten: 94
Lid geworden op: 04-03-2014 16:42

Bericht door Azivegu » 24-03-2014 17:29

ik denk dat het zo wel goed is.
Dus samenvatting:

-> Stad is 9 ronden lang in de min -> failliet #1
-> provincie lost schulden af, overtollig gebouwen slopen, voorzieningen op 75%

-> Stad is weer failliet binnen 60 ronden -> failliet #2
-> provincie lost schulden af, overtollig gebouwen slopen, voorzieningen op 50%

-> Stad is weer failliet binnen 60 ronden -> failliet #3
-> Bestuurders worden ontslagen, stad gaat op slot (dus geen verkopen meer), voorzieningen op 25%, HQ's kunnen gratis verhuizen en bedrijven opheven (hoeft niet), geen subsidies meer, provincie neemt bestuur over, na 1 seizoen en x ronden gaat de stad weer open onder leiding van provincie

-> verkiezingen vinden plaats -> eigen stadsbestuur word gekozen
-> stad neemt bestuur over bij aanvang nieuwe seizoen, alle voorgaande faillissementen worden genulleerd.

DennisInch
Site Admin
Berichten: 108
Lid geworden op: 04-03-2014 15:36

Bericht door DennisInch » 24-03-2014 17:38

Azivegu schreef:ik denk dat het zo wel goed is.
Dus samenvatting:

-> Stad is 9 ronden lang in de min -> failliet #1
-> provincie lost schulden af, overtollig gebouwen slopen, voorzieningen op 75%

-> Stad is weer failliet binnen 60 ronden -> failliet #2
-> provincie lost schulden af, overtollig gebouwen slopen, voorzieningen op 50%

-> Stad is weer failliet binnen 60 ronden -> failliet #3
-> Bestuurders worden ontslagen, stad gaat op slot (dus geen verkopen meer), voorzieningen op 25%, HQ's kunnen gratis verhuizen en bedrijven opheven (hoeft niet), geen subsidies meer, provincie neemt bestuur over, na 1 seizoen en x ronden gaat de stad weer open onder leiding van provincie

-> verkiezingen vinden plaats -> eigen stadsbestuur word gekozen
-> stad neemt bestuur over bij aanvang nieuwe seizoen, alle voorgaande faillissementen worden genulleerd.
Hier niks meer aan veranderen.

Azivegu
Site Admin
Berichten: 94
Lid geworden op: 04-03-2014 16:42

Bericht door Azivegu » 24-03-2014 17:40

goed idee, heb flink mijn hersenen moeten werken xD

Plaats reactie